01/07/2020
Mark, onze Tailtwister en in Lions Nederland  de National Specialty Club Coordinator, was op 29 juni jl. op uitnodiging van Orhan Galjus gast  bij Radio Patrin in Amsterdam.
Orhan Galjus, president van onze Branchclub Amsterdam Roma Global en keymember/president van de door de LC Amsterdam 1 Host gesponsorde  Specialty club Amsterdam Roma Global i.o, met inmiddels 45 kandidaat-leden uit 25 landen, is CEO-oprichter en pionier van het sinds 2009 wekelijkse Rromani-Nederlands Patrin radioprogramma, dat uitgezonden wordt in de SALTO studio’s in het Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.
Het interview duurde een kleine 30 minuten, waar Mark de kans geboden werd Lions Clubs International bij de luisteraars in Europa te promoten, waarbij de veelomvattende slogan ‘We serve’ meervoudig de ether in werd geprojecteerd.
Deze boodschap beperkte  zich niet alleen op de Rroma en Sinti community, maar reflecteerde vooral op de wereldomvattende Lions Goede Doelen activiteiten in de achterliggende 103 jaren en de humanitaire doelstellingen voor de toekomst.
Radio Patrin is actief in meerdere landen in Europa en kan een platform worden om de Lions organisatie in de spotlight te plaatsen, bij en tijdens Lions Europa Forums.