25/06/2018

Op 13 juni waren Frits en ik te gast op de Zimmerhoeve in Amsterdam Oud-West.Aanleiding was de bakfiets die wij gesponsord hebben. Het maken van foto’s was ter bewijs en viering was een lang uitgestelde afspraak.

Frits en ik zijn hartelijk ontvangen door Annelijn van Amsterdam die daar de leiding heeft en zeer gepassioneerd is over de fraaie kinderboerderij. Niet alleen wordt deze bevolkt door de nodige dieren (er is zelfs een bijenvolk) maar ook het kweken van groente en fruit op een biologische wijze staat vol in de aandacht.

Je kan daar ervaren dat de leiding van de Zimmerhoeve, samen met de broodnodige vrijwilligers, de stadskinderen en hun ouders laten kennismaken met de natuur.

Fred

Een hele leuke plek om een keer met de (klein)kinderen langs te gaan. Het parkeren ging verrassend eenvoudig. En dat midden in Amsterdam.

Van de stadsboerderij ontvingen wij het volgende commentaar

Nieuwe bakfiets

Met onze bakfiets rijden we heel Amsterdam door, als het even kan gevuld met dieren op pad naar locaties met kinderen of volwassenen die niet zo makkelijk naar de boerderij kunnen komen. Of anders om kleine boodschapjes te doen of om te flyeren. Helaas heeft vorig jaar onze bakfiets het begeven en waren we aangewezen op de benenwagen….

Tot dat de Lions Club Amsterdam (1 host Zuidas) ons uit de brand kwam helpen. Zij vonden het idee van een mobiele boerderij zo leuk dat ze een nieuwe bakfiets hebben gesponsord,compleet met ons mooie logo!